Педагогічна рада

Лідерство у освіті. Що це таке? Та навіщо його розвивати? Саме ці питання педагогічний колектив школи розглянув на черговій педраді. Бути лідером – тенденція, яка заполонила весь світ. Та чи стосується це освіти?

Педагоги – це люди, які за своїм покликанням є лідерами. Перш за все тому, що вчителі – це ті, хто створюють ідеї та втілюють їх; вдало організовують роботу протягом кожного уроку та навчального року загалом; працюють у команді з колегами: разом організовують бінарні уроки, виховні заходи, навчальні екскурсії тощо. Своїм прикладом педагоги показують здобувачам освіти, що лідер – це той, хто бере на себе відповідальність, втілює задуми, працює ефективно, цінує думку інших.

На педагогічній раді шкільна команда детально розглянула поняття «командна робота» та «синергія». Вчителі з’ясували, що вміння прислухатися до думки всіх учасників групи дозволяє отримувати більше якісних результатів. Отримавши зображення лампи розжарювання, педагоги намагалися знайти якнайбільше шляхів її застосування. Деякі з них були дуже неочікуваними та оригінальними. Це і флораріум, і акваріум, і коралі та ще багато цікавого. Цей метод допоміг усім зрозуміти, що кожна ідея є цінною, а синергія, побудована у колективі, є сильнішою, ніж сума окремих дій кожного.

Також вчителі розглянули питання ефективних комунікативних стратегій, що є важливим вектором для розвитку навичок спілкування з оточуючими. «Я – повідомлення» і «Ти – повідомлення» – це дві найпоширеніші стратегії у спілкуванні з дітьми. Та яка з них ефективніша? Педагоги опрацювали ситуації, у яких застосовані обидва варіанти, та визначили, що стратегія «Я – повідомлення» дозволяє досягти кращого результату під час навчального процесу, оскільки, вживаючи висловлювання «Я розумію…», «Я думаю…», «Я відчуваю…», замість «Ти повинен…», «Ти робиш…», «Ти завжди…», особа, яка спілкується не перекладає свою відповідальність на інших, а бере її на себе. Людина, яка вживає «Я – повідомлення» налаштовує співрозмовника на те, що його зрозуміють і почують. Тому ця комунікативна стратегія є набагато ефективнішою. Якщо ми хочемо, щоб нас чули – треба чути інших та відмовитися від перекладання власної відповідальності на співрозмовника.

Отже, лідерство у освіті – це прогресивний напрямок, який дає можливості працювати креативно та ефективно. Педагогічний колектив школи продовжує розвиватися та впроваджувати нові знання на практиці.

Залиште коментар